mandag den 9. juni 2014

Skøn pinse

Det har været en skøn pinse med en god blanding af regn og sol. Aftnerne har været dejlig varme og vi har siddet ude til vi blev til myggemad.
Her kommer en lang række billeder fra haven.

Trekantblomst i regn
To nye roser er kommet i blomst.  Austin rosen Gertrude Jekyll har den skønneste duft. Men regnen har allerede sat spor på dens blade.
Gertrude Jekyll

Jacques Cartier er en historisk rose, som indtil videre er noget mere spinkel i væksten end Austin roserne.
Jacques Cartier

Smukke chokoladeblomster i sol.


Frøformeret Torskemund er kommet frem mange steder i haven. De er rigtig gode til buketter og fylder ikke meget i bedene.


Løvemund er her i haven flereårige, da de sjældent fryser tilbage.



 Figentræet har det rigtig godt i år og fignerne har aldrig været så store som nu.


Natviolerne pynter stadig, men toppen af de hvide er klippet, og mon ikke resten bliver klippet ned i den her uge.

Det har været en dejlig pinseferie, og jeg slutter af med et billede, som jeg møder dagligt på vej til arbejde. 


 Billedet er fra en motorvejsafkørsel.

Ha' en dejlig uge


9 kommentarer:

  1. Det har været en rigtig dejlig pinse. Vi har også nydt aftensmaden udendørs. Trekantsblomster har jeg også, den er flot lige nu. Gertrude Jekyll er virkelig skøn. Din have ser meget frodig ud. Lupinerne langs motorvejen er et dejligt syn.

    SvarSlet
  2. Hej Laleh!
    Dejlige billeder, og sikke et skønt lupin-syn der møder dig ved frakørslen, synes altid de har det med at stå ved motorveje!
    Roserne er smukke, og jeg har fået en "rift", der gør at jeg må have flere, fik den her;-) Og din have ser så lækker og frodig ud, en fornøjelse!
    Ønsker dig en god dag!

    SvarSlet
  3. Hej Laleh
    Vidunderlige billeder. Trekantsblomsten er så fin med de kontrasterende farver.

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  4. Hej Laleh.Dejlige billeder fra din have.Har også den fine trekantsblomst ..........har fået den af min søster Gitte.
    Og smukke roser du viser.Og sikke da en stor figen ,,,,,,,,,må vist lige ud og se til min Bornholmske figen.
    Dejligt med sådan et syn ved motorvejen.
    Rigtig god dag til dig knus Jette

    SvarSlet
  5. Ja grøftekanterne har været super flotte i lang tid... første var der syrener, der nu er afløst af lupiner....
    Det ser bare godt ud - mængder gør sig altid godt....
    God aften til dig

    SvarSlet
  6. Hej Laleh
    Ja det har været en helt fantastisk pinse og hvor ser der skønt ud i din smukke have ;)
    Jeg er nu lidt misundelig på dine regnbyger, dem ville jeg også gerne haft besøg af.

    SvarSlet
  7. How amazing is to visit your garden Laleh! So much variety and colors! I'm surprised to hear that you have a well grown fig tree!!! Do you also like the fruit?
    Wish you the best
    Olympia

    SvarSlet
  8. hej Laleh

    må jeg ikke tigge nogen grene af dit figentræ når frosten er ved at gå af jorden ? jeg har et , men det sætter ingen figner, ,.. og dit gør tydeligtvist, mums det ser lovende ud :)
    din have ser som altid skøn ud :)

    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Selvfølgelig må du få grene fra figentræet ;-)

      Slet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)