søndag den 22. juni 2014

Roser overalt

Sidste weekend gik jeg i gang med den stor nedklipning og efterfølgende så haven noget så håbløs ud. Men tiden kan hele de fleste sår, og det har den også gjort i min have. 

                

Staudelathyrus slynger sig frem flere steder i haven. De kommer med et væld af smukke blomster, som jeg tager ind hver dag.

Ærenpris med sine sølvfarvedeblade er tørketålende, og derfor kan den overleve helt ude i kanten af bedet.



Liljerne lige før udspring.
Ja, der er stadig masser af gode sager i haven og meget, som er på vej. Roserne kommer man ikke uden om. Jeg har ingen rene rosenbede. Roserne er plantet blandt alt det andet, og de lyser så dejligt op lige nu.


Jeg ved godt, at jeg allerede har vist Crown Princess Margareta flere gange, men den er super smuk, og her kan man se forskellige stadier af blomsten på en gang.


Mary rose er en super rose, og den er den eneste rose, hvoraf jeg har to. Den har to sport Winchester Cathedral og Redouté, som ses herunder. Selv om de burde være samme rose, bortset fra farveforskel, er de alligevel meget forskellige, alt efter hvor villige de er til at blomstre.

Redouté

Santana, der er noget lavere i år efter en kraftig beskæring, men den har rigtig mange knopper, der venter på springe ud.


En rose uden navn. Den er købt som Golden Celebration, men det er den jo ikke. Jeg er næsten sikker på at det er en Austin rose, men hvilken? Nogle af blomsterne har også lidt lyserød i sig.


Pegasus har en smuk form og farve.




Georginerne har jeg kun i krukker, og de første blomster har lige vist sig. Jeg overvejer om nogle af dem ikke skal fylde de huller, der er kommet i bedene efter natviolerne.




Til sidst to liljer og ...





.... snegletræf.


Ha' en dejlig uge.


10 kommentarer:

  1. Dine billeder viser bestemt ikke en "såret" have. Alt ser friskt og lækkert ud. Den smukke georgine er vist tidligt på færde, også selvom den står i en krukke.

    SvarSlet
  2. Dear Laleh,
    it looks like a bliss....how wonderful are the flowers growing in your garden! I love roses, they are gorgeous,Pegasous is so impressive! Dahlias also are so precious, they don't grow well here, they need colder areas like yours.
    Wish you a lovely and colorful week!
    Olympia

    SvarSlet
  3. Hej Laleh

    Det ser da godt og frodigt ud!
    Og lækre billeder du har taget:)

    Ha en dejlig dag!

    SvarSlet
  4. Fine billeder - ja der bliver huller, når man klipper ned, men de bliver hurtigt dækket igen, heldigvis da.

    SvarSlet
  5. Dejlige billeder. Jeg har for første gang en blomstrende hvid staudelathyrus. Margareta er den skønneste rose, og Redoute er også meget skøn. Det hele ser dejligt ud.

    SvarSlet
  6. Hej Laleh.Smukke billeder du viser.Er vild med din Ærenpris og dine liljer ser sunde ud.............ikke nogen biller der?
    Men det smukkeste er dine roser .Har også klippet både lupiner og de høje storkenæb ned..........men venter med at udfylde hullerne til der kommer lidt mere vand.
    Flot sneglebillede.Og god aften knus Jette

    SvarSlet
  7. hav også en rigtig dejlig ude.. hvis du har tid en dag kunne vi måske mødes ? i din have... hihi :)

    det regner.. jeg håber det bliver ved.. og at det også rammer ude ved dig.

    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil være hyggeligt. Måske i weekenden? Ellers så har jeg ferie fra midten af næste uge. Du kan sende en sms.
      kh
      Laleh

      Slet
  8. Hvor er den sød den Ærenpris.... mums, lige noget for mig :-)

    SvarSlet
  9. Hej Laleh fantastiske billeder du har taget. Så flotte, jeg har lige købt Crownprincess Margareta, kan se jeg har noget at glæde mig til. God weekend.

    SvarSlet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)