søndag den 29. juni 2014

Vildnæs

Haven er tilpas vild nu.  Regnen kom og planterne er genopfrisket.  Haven ser bedst ud, når der er let overskyet. Lyset er helt tilpas til forhold til, hvis det er solskinsvejr. 


Her kommer nogle billeder fra haven uden så meget tekst.

Stien ned til skoven



 Pegasus der tror, den er en klatrerose.

Mary Rose


Staude lathyrus



Ude foran huset er der anlagt nyt bed her i foråret. Her får man en smagsprøve på, hvad der er i vores have. Bedet er allerede tæt tilplantet.


Jeg er vild med koriander både i mad og som blomst. Her er den sammen med blåbær, roser og torske- og løvemund.

Roser sammen med studenternelliker og torskemund

Jeg fandt de her løgplanter ved stranden og har tænkt mig at importere dem i haven. De kommer til at passe perfekt her i haven.


Til sidst en tulipan, der har fået en sjov dims! Er det bulbiller, Karsten? 


Ha' en dejlig uge ;-)

13 kommentarer:

  1. Kære Laleh
    Fantastisk frodig have du har. Den er meget stemningsfuld... Stien ned til skoven- hvor fin!
    Dejlige billeder!

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  2. Hej Laleh!
    Hvor ser din have helt fantastisk og frodig ud, en fornøjelse at se den på dine flotte billeder.
    Mange hilsner Anette:-)

    SvarSlet
  3. Hej Laleh
    Det ser bare super ud, ligesom en have skal være. Flot flot.

    SvarSlet
  4. Hej Laleh.Smukke billeder fra din dejlige have.
    Rigtig frodigt og farverigt.En stor fornøjelse at følge din blog Knus jette

    SvarSlet
  5. Skønne billeder fra din have. Er det hvid sporebaldrian på nr. 2 billede? Et dejligt bed foran huset. Staude lathyrus er også dejlig, jeg har selv den hvide.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Ja, det er hvid sporbaldrian ;-)

      Slet
  6. Hej Laleh

    Det ser godt nok specielt ud - Og det er faktiskt beskrevet i "Tulips: Taxonomy, Morphology, Cytology, Phytogeogr" Af Z. Botschantzeva - et ret autoritativt værk fra 1962...
    Så ja det er bulbiller!
    Flot med det vilde look i haven!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  7. Det ser herligt og frodigt ud. På denne årstid kan haverne godt se blege ud i skarpt sollys, så jeg forstår hvad du mener:-)
    Strandløgene har jeg også importeret for mange år siden og de er fine og specielle indslag i bedene.
    Jeg ønsker også dig en dejlig uge.

    SvarSlet
  8. Godmorgen Laleh
    Sikke nogle dejlige billeder fra din have. Jeg elsker den fornemmelse det giver når jeg går igennem et hav af planter på hver side af mig. Den stemning kan jeg se du også har i din have:-) Er det Spore Baldrian der er på billed nr.2 ?- Det løg du har fundet på stranden har jeg også i haven. Jeg kan dog ikke huske hvad den hedder. Den har været flink til, at så sig selv:-)
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gro
      Ja, det er sporebaldrian på 2. billede ;)

      Slet
  9. Dejligt frodigt - jeg er jo stor tilhænger af haver med lidt poetisk vildskab, så begejstret over dine bede:0)
    Mange havehilsner fra Katinka Raabymagle

    SvarSlet
  10. Smukke dejlige tætte bede. Flotte roser- du har mange smukke blomster.

    SvarSlet
  11. den ser dejlig ud din have :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)