fredag den 28. marts 2014

Jagten efter anemoner


Jeg var klar over, at jeg havde kun få anemoner i haven, men kunne ikke forstå, at de endnu ikke have vist sig. Derfor gik jeg på jagt for at se, hvor de havde gemt sig....



Jeg fandt de her små blå anemoner gemt under kastanjebusken og næsten gemt under erantisserne. De er stadig kun knopper og har endnu ikke foldet sig ud. 


De venter nok på, at solen får mere magt, og at der bliver lidt lunere. Der plejer at være hvide anemoner under vores bøgehæk.



Det var sandelig også gevinst her. Små planter med knopper og lukkede blomster. Nu hvor jeg var ved bøgehækken, kunne jeg ikke lade være med at bemærke de friske skud.

 Nu varer det ikke længe, før hækken bliver lysegrøn.

Liljerne vokser med fuld kraft, men heldigvis endnu ingen liljebiller.




 Den lyserøde løjtnantshjerte har vundet over erantisserne.

 Og til sidst en lille buket.


 God weekend

4 kommentarer:

  1. Hvor er de søde de små blå/lilla anemoner..... dem gad jeg da også godt have i min have... :
    )

    SvarSlet
    Svar
    1. De første par år, hvor vi boede her, var jeg lidt for grundig i min lugning og gik glip af anemonerne. Nu luger jeg kun, hvis jeg er sikker på det er ukrudt ;-)

      Slet
  2. Hej Laleh

    Jeg fandt 2 liljebiller idag - vinteren har været mild ved dem i år.
    Godt vi ser ud til at slippe for hård frost nu - ellers var der meget der var udsat!

    Men vi er optimister:)

    Ha en dejlig Weekend!

    SvarSlet
  3. Hej Karsten
    Jeg tænker også, at der må være nogen liljebiller, nu hvor der har været så mildt i vejret. Jeg kigger efter dem i morgen, når solen kommer, forhåbentlig frem ;-)

    SvarSlet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)