fredag den 2. maj 2014

1. maj billeder

Det har været en dejlig dag på trods af det lidt køligere vejr. Klematis Montana kunne ikke vente til weekenden og den 1. blomst viste sig idag.



Der er rigtig mange knopper, så mon ikke det bliver et smukt syn.











R. Festivo står stadig smukt, men nu varer det ikke længe, før den får selskab af andre rhododendron.


                         

Jeg fandt den her søde løgvækst i baghaven. Er der nogen, der kender den? Kunne det være en spansk skilla? Jeg har mange spansk skilla i haven både lyserøde og blå. I baghaven er der også mange blå, men den hvide har jeg ikke set før.



Til sidst et billede af den 1. prærielilje blomst.

Håber I har nydt 1. maj, som jeg har gjort ;-)



4 kommentarer:

  1. Hej Laleh
    Sikke en stor og flot montana du har, det må blive helt overvældende når alle de knopper springer ud. Jeg har en som jeg plantede sidste sommer, men den har kun få knopper i år.
    Signe fra Signes vals har lige vist nogle hvide scilla, måske er det de samme ;)

    SvarSlet
  2. Hej Laleh
    Jeg bliver i tvivl, når jeg ser dit billede af din rhodo, den er noget hvid i det nu, så måske har jeg taget fejl :( min er lysgul nu. Det er i hvert fald en smuk rhodo, men har desværre ikke noget bud på den.
    Overdådig clematis, den får vi nok at se igen.

    SvarSlet
  3. Jeg går også og venter på montana..... den er sååååå flot !!!1

    SvarSlet
  4. En af mine Montana´er sprang ud forleden - lige så skøn som jeg husker den. Din er godt nok imponerende! Glæder mig til at se den i blomst :-)
    Prærieliljer er også bare dejlige...
    Kh Mathias

    SvarSlet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)