søndag den 25. maj 2014

Smuk Allium

Abstinenserne er helt dulmet efter en fantastisk weekend med sol og varme. Nu er det dejligt at sidde og kigge på dagens havebilleder. Det går virkelig hurtigt lige nu. Se Allium Bulgaricum, som jeg viste i går  med dækblad, har nu foldet sig ud på den smukkeste vis. 



Rosenkraven viser også sin smukke farve.


I morges var der to snegle, der kiggede hinanden dybt i øjnene, og det gjorde de i flere timer.


Den blå geranium, som er god til at bredde sig.


Slangeurt med sin fine arketektur.  Den er også meget god til at brede sig.


De to lilla rhododendroner, der minder meget om hinanden på afstand.


 Men er bestemt ikke ens.


Til sidst en frøformeret akeleje med smuk farve.


Ha' en god mandag


2 kommentarer:

  1. Hej Laleh
    Lækker farve på din akeleje - når man lader dem frøså sig er det noget af et lotteri - og nogen gange vinder man!

    Din Allium bulgaricum tror jeg jeg mange kender under dens nye navn Nectaroscordum: Nectaroscordum siculum var bulgaricum-. Fagfolk er ikke helt enige om denne nye inddeling.

    Ha en dejlig dag:)

    SvarSlet
  2. Hej Laleh
    Din Allium bulgaricum er vel nok fin. Min dukkekrave er vist ikke sprunget ud endnu, jeg må ud og kigge. Godt du har nydt haven i denne weekend, så du kom over abstinenserne.
    Jeg havde sneglesex i min have for et par år siden, det tager meeeeget lang tid, men det er nok sneglefart. I år har jeg set små brune snegle, hyggeligt. Nr 2 rhodobillede ser lidt fyldt ud, er den det, og passer farven på billedet?

    SvarSlet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)