torsdag den 1. maj 2014

Sidste aften i April

Det kunne godt mærkes i går, at der var et skift på vej. Vinden tog til og skyer viste sig på himlen.


Her er det tulipanerne, der nyder aftenens sidste solstråler.  Queen of night står med sine purpursorte blomster flere steder i haven. 



Hortensiaerne er også godt med og viser, at der fortsat er noget at glæde sig til. For festen er nemlig kun startet.

                   

Se, hvor fin den lille franske anemone er.
Bregnerne er også helt fantastiske, især nu hvor de er friske og lysegrønne.



Forhåbentlig bliver maj mindst lige så vidunderlig som April. Det gør nu ikke noget med lidt temperaturfald og lidt regn. Så kan det være de smukke tulipaner holder i lidt længere tid.



Ha' en dejlig dag



10 kommentarer:

  1. Sikke et skønt og frodigt kig i din have, og dejlige billeder og hvor er dine bregner langt fremme, mine har først lige stukket snuden frem, men alt er også en del senere her.

    SvarSlet
  2. Hej Laleh
    Dejlige frodige billeder fra din have!
    Fint lys i de dejlige bregner.
    Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  3. Skønne billeder... 'flot anemone... - ja alt er jo bare skønt på denne årstid...
    God dag til dig

    SvarSlet
  4. Jeg er også fascineret af bregnernes folden sig ud - den der krølle på det lange blad er da sjov! Mine hortensiaer er slet ikke så langt, men de har også fået frost, så de er sat tilbage.

    SvarSlet
  5. Ja der er stadig mange glæder på vej, en herlig tid

    SvarSlet
  6. april var en god måned :)

    SvarSlet
  7. .. hvor har du ret :)

    Smukt i din have... er det et plantestativ, det hvide træværk der på sidste billede ? Jeg kan se din løjtnantshjerte i baggrunden, den ser stor og flot ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja, jeg har plantet en rose (Gertrude Jekyll) og en klematis ( miss bateman) op ad den. Rosen er sat sidste efterår og klematisen for 4 uger siden, så indtil videre er det mere stativ end plantestativ ;-) Jeg håber at jeg bliver mere glad for den, når den er dækket af smukke blomster.

      Slet
  8. Ι have been in Denmark and I know how you love green and gardens as well. You have a wonderful blog and I really glad to follow you!
    Greetings!
    Olympia

    SvarSlet
  9. hvor har du dejligt meget hasselurt.. min er kun lige begyndt at nå en god klump størrelse, og den er så smuk.. men det kommer nok :)

    dejlig have som altid :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)