mandag den 5. maj 2014

Spanske klokker

Spansk scilla er smukke, og er snart på vej i haven. Det er en dejligt løgvækst, som kommer lige efter at perlehyacinterne har takket af. De findes også vildt voksende i mange skove. 


I vores baghave er der også flere grupper. De er lidt længere fremme end dem i haven. Men til gengæld er de alle blå.


Blomsterne er nikkende og klokkeformede, og nydes både af mennesker og insekter.




Rosernes blade har den flotteste farve lige nu. Og de fleste af roserne har fine knopper. Her er en humleflue, der hygger sig på St. Swithun.

 

Desværre var har vi ikke fået regn i dag. Håber på en regnfuld tirsdag.



6 kommentarer:

  1. Nej desværre får vi ikke meget regn, men de lover stadig, så håbet lever. Ser jeg en lyserød spansk scilla? Det har jeg ikke set før, men det er smukke billeder. Ja der er knopper i mange af roserne, meget tidligt må man sige.

    SvarSlet
  2. Hej Laleh

    Her fik vi 1/4mm i nat - så lidt småvådt blev det da.
    Flot sommerfugl der kom på besøg på dine spanske scilla, Den har jeg ikke set her!.

    Humlefluen er unægtelig blevet mere almindelig - den polinerer blomsterne men snylter jo på de rigtige humlebier ved at lægge sine æg hos dem, så jeg er lidt blandet i forhold til dem.

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
  3. Sikke fine billeder, jeg har slet ingen scilla - de må da vist på ønskesedlen!

    SvarSlet
  4. Jeg har også en del skilla - der som dine står i fuld flor...
    Skøn årstid, hvor det ene af løser det andet.. !!

    SvarSlet
  5. Hej Laleh
    Smukke smukke billeder, jeg har også scilla en del steder i haven, og nyder dem rigtigt meget ;)
    Finurlig fætter den humleflue.

    SvarSlet
  6. Det er nogle skønne billeder af humlefluen:)
    Spansk skilla er en også skøn og uundværlig i haven, synes jeg. Den tager over efter sibirisk scilla som jeg også er så glad for.

    SvarSlet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)