tirsdag den 29. april 2014

Azalea tid

Nu begynder Azaleaerne også at røre på sig. Det bliver et smukt syn, når de alle viser sig.



Foreløbig er det kun de to, der er ved at vise sig. 

Vores unge æbletræer står rigtigt flotte med de sødeste blomster.


I går lagede jeg mærke til at knopurten viste sin farve.



Og wupti så er den med blomst i dag.  Jeg er meget glad for dens farve, men ønsker mig en med mørkere tone ala tulipanen "queen of night".



 En alium på vej.

Alunrod 'Berry Smoothie' kan jeg bare ikke få nok af. Der skal helt sikkert plantes flere af dem i haven.



Til sidst Gudeblomst. Sådan ser blomsten ud, meget elegant og slet ikke ordinær.
Den sprang ud her til aften.


Ha' en dejlig onsdag.


5 kommentarer:

  1. jeg kan se din allium og gudeblomst er omtrent lige langt, men vi bor jo også i samme by :) men min knopurt er slet ikke i blomst endnu, de er ellers så smukke .

    KH
    Marianne

    SvarSlet
  2. Ja snart er det azalietid, jeg har rigtig mange, (selvfølgelig) glæder mig til at se dine i blomst, har du navne på dem.
    Min Gudeblomst kommer desværre ikke i år, jeg må trøste mig med, at den lever endnu, der er da blade. Det er en meget smuk blomst. Jeg har mange heuchera, så hvis du kommer herover til sommer, kan du få et par til samlingen.

    SvarSlet
  3. Sikke smukke billeder - ja, der er meget at glæde sig over lige nu!

    SvarSlet
  4. Hej Laleh
    Der er meget i gang i din have.Smukt billede af azalea!
    Gudeblomsten er da bare vidunderlig- sådan en må jeg anskaffe mig.
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
  5. Det er da fantastisk så tidligt alting er i år! Jeg havde helt glemt knopurt som jeg havde masser af i en tidligere have. Dem skal jeg da have nogle af.

    SvarSlet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)