tirsdag den 18. marts 2014

Middelhavsvejr



Så er det igen lunt i vejret. Og lysten til at være ude i haven er vendt tilbage. Det blev også til denne her lille buket med masser af farver.
Så skete det endeligt. Mit mandeltræ er med blomster. Jeg var ellers ved at opgive håbet. Vi fik det for tre år siden. På det tidspunkt havde det også en enkel mandel. Men det har ikke blomstret i vores have, indtil nu. De sidste to år har der været hårde vintre, så det har brugt kræfter på at vokse sig stort i stedet.
Jeg tænkte, at hvis den ikke blomster i år, hvor der har været så lunt i vejret, så vil den nok aldrig blomstre.
 Nu er jeg spændt på at se blomsterne, når de har foldet sig ud, og om nogle af dem bliver til mandler.


7 kommentarer:

  1. Mandeltræ.... jeg syntes de er SÅ smukke. Ville ønske jeg lige havde det oplagte sted til sådan et. Kommer der mander på dit træ så er du ekstra heldig - jeg er også ret vild med mandlerne nemlig.
    Mange hilsner Susan
    ... kan ikke lægge mig som følger herinde, da google driller. Prøver igen senere..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også ret glad for mandler ;-) Håber at du kan tilmelde dig siden.

      Slet
  2. Tillykke med blomsterne i mandeltræet, det bliver vel nok smukt når de springer ud - så viser du lige billeder igen, ikke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er meget lykkelig over, blomsterknopperne. Du kan tro jeg følger træet tæt, og skal nok vise blomsterne frem, når de springer ud ;-)

      Slet
  3. Jeg keder vist ikke et mandeltræ... Det ville da være sjovt, hvis der kom mandler på træet.... Vi har hasselnødder - men de sidste par år, har vi holdte dem ned ( så ingen nødder :( )

    SvarSlet
  4. Flot og sød lille forårsbuket:) ja mandeltræer er meget smukke når de står i fuldt flor,her hvor vi har vores irismark i Spanien er vi lige nu omgivet af mandeltræer overalt i nuancer fra hvidt til næsten lilla,og duften er suveræn,men det er lidt svært i DK med den frost som normalt er på det tidspunkt hvor træet sætter blomster,men håber det lykkes for dig.

    SvarSlet
  5. Hej Jan
    Hvor må det være dejligt at være omgivet af mandeltræer. Har selv boet i spanien et forår, og jeg kan bestemt godt huske de smukke og velduftende træer. Du har ret i, at det er lidt udfordrende at gro mandeltræer i DK, og det er også en satsning. Jeg er håbefuld ;-)

    SvarSlet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)