søndag den 27. april 2014

Flotte tulipaner

Solen har skinnet hele dagen i går her hos os. Det er bare fantastisk at være ude i haven og glemme alt om tiden. Jeg bliver hele tiden opmærksom på noget nyt og spændende i haven. 
                                                                                                                                                                                         
                     

Tulipaner i solen er bare skønne. Øverst er Purissima med sin karakteristiske gule midte. Nedenunder  er en tulipan, som jeg ikke kender navnet på. Den har foldet sig ud i solen, og blomsterhovedet er på størrelse med en lille skål.




 De hvide hjerter er nu over en halv meter høje, og de vokser nærmest, mens man ser på dem.



Så er der fest, og alle er velkomne så længe, man hedder snegl til fornavn.



Bispehuen er blevet en tæt busk nu, og snart dækker den over de søde blomster.


Første år med bronzeblad i haven. Jeg købte den på plantemarked i kolding sidste år.  Bladene har en fantastisk form og farve.



Jeg slutter med endnu en tulipan. Jeg ved ikke, hvad den hedder, men hvis jeg skulle give den navn, ville det være softice.




Ha' en dejlig søndag!


3 kommentarer:

  1. Ja det er svært at følge med, men det er dejligt at gå og fortabe sig i alt det der sker nu og i det skønne solskin. Smukt billede af bronzeblad.

    SvarSlet
  2. Godaften Laleh.Dejlige billeder fra din have.Sjovt nok er det min rosa løjtnantshjerte der er størst..........men smukke er de.
    Purissima er en af mine ynglings tulipaner.
    Og bronzeblad viser jeg også i dag..........den er ikke så stor endnu.
    Håber også at du kommer til Kolding i år...........set kunne da være hyggeligt at mødes der.
    Godaften Jette

    SvarSlet
  3. Smukke billeder Laleh. Sikke dejligt foråret ser ud hos dig :-)
    Det er så frodigt og smukt.
    Mange forårshilsner fra Susan

    SvarSlet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)