tirsdag den 8. april 2014

Fuchsia

 Jeg har en stor fuchsiabusk (Fuchsia magellanica) i haven, som jeg er meget glad for. De sidste par år er alle grenene gået til pga vinterens kulde.


Og busken er kommet fra bunden. I år skyder den fra sidste års grene. Den får små røde blomster med lilla midte.
Jeg håber, at den bliver endnu smukkere og større end sidste år.                                  

                                    


 Til sidst akelejen, der har stået lidt for koldt. Og farven er blevet mere intenst rosa

               

Ha' en dejlig tirsdag.


6 kommentarer:

  1. Den staudefuchia har jeg også. Jeg tror den bliver ekstra stor i år. Jeg har også en sart lyserød variant, som er rigtig fin. Ved du at man kan formere den ganske nemt om efteråret. Man knækker/klipper grene af lige over jorden, og så stikkes grenen så langt i jorden, som man kan. Næste forår kommer der en ny fuchiaplante. Den metode har jeg flere gange brugt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Det lyder rigtigt smukt med en lyserød variant. Jeg vidste ikke, at den kunne formeres så nemt. Tak for tippet. Jeg vil prøve det til efteråret.

      Slet
  2. Hvor er du altså bare god til navne..... Jeg er virkelig dårlig til at huske plantenavne....
    Jeg har haft en fuchia for en del år siden - men blev træt af den , og gravede den op !!!!
    Men den har faktisk en rigtig sød blomst - hmmmm skulle måske overveje igen.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Jeg ønsker jeg var bedre til plantenavne. Men der er rigtig mange af vores planter, og især buskene, som er plantet af de forrige ejere. Derfor er det ikke så nemt at finde det præcise sortsnavn på dem. Men om jeg kender navnene eller ej, så nyder jeg dem stadig.
      Du siger bare til, hvis du vil have grene fra fuchsiaen, så kan du grave dem ned, som Anette skriver.
      Ha' en dejlig aften

      Slet
  3. For en del år siden hjalp jeg til på en nystartet planteskole, og der havde hun en hæk af den slags fuchiaer, og sikke et syn, (de frøs også tilbage) Tror også den kunne tilføre min have noget med de farver den har, det eftertragtede blandede farveflor. Dejligt du bragte den frem, TAK!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder rigtig flot med en fuchsiahæk. Bare jeg havde plads til det. Du siger også bare til, hvis du vil eksperimentere med nedgravede grene. Det er dejligt med planter, som man næsten har "lavet" fra bunden af.
      Ha' en dejlig aften

      Slet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)