lørdag den 5. april 2014

Deling af stauder






På trods af blæst og kulde var jeg ude i haven hele i går formiddag. Heldigvis skinnede solen noget af tiden, og med det rigtige tøj så gik det.

                    

De stauder, som er i krukkerne, blev delt og fik frisk jord. Jeg har en del hosta. De står alle med fine skud, så jeg håber ikke, at jeg har ødelagt for meget. Jeg elsker hostaernes mangfoldige blade, der både giver ro og fylde til krukkehaven.

                         

En anden staude, som jeg holder meget af, er dagliljen. Den har både fine blade, og senere på sommeren kommer den med de dejligste blomster.
       
                         

Nogle af de nye potter skal jeg selv beholde, mens andre skal gives til venner og bekendte. Jeg har også lavet små potter til min datter, der vil sælge dem på blomstermarkedet til maj.

                         

Her er sankthansurt og sølvbynke, som er flotte bladplanter her om foråret og sommeren.

                         

De forskellige storkenæb i haven trængte også til deling. Jeg vil prøve i år at have lidt i krukker.


I dag er det bestemt ikke nogen havedag. Det har regnet så fint hele formiddagen.




God lørdag til jer alle.


7 kommentarer:

  1. Sikke flittig du har været på trods af vejret - fortsat god lørdag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, når man kun har en fridag engang imellem, så skal det udnyttes ;-)

      Slet
  2. Sikke dejligt at få gjort. Jeg har en del krukker og potter med hosta stående som SKAL deles i år. Må hellere se at få det ordnet.
    Skønt fad med hornvioler, så pyt med det regner :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er meget givende, når én potte bliver til tre eller mere ;-)

      Slet
  3. All the garden work starts now - but it will pay off later on. Your garden must look lovely.
    Have a great week!
    xo Ingrid

    SvarSlet
    Svar
    1. There's a lot to do in the garden in April, but I enjoy it a lot.
      Have a nice week too.

      Slet
  4. Dejligt for dig, at få alt det ordnet, jeg har bestilt dagliljer til haven for første gang, håber de kommer til at trives!

    SvarSlet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)