onsdag den 16. april 2014

En dag i april

En vidunderlig dag i april. Dagen startede lidt køligt, men det tog ikke solen lang tid at få magt.  
Billederne er fra i morges, hvor alt var grønt og friskt.


Jeg er vild med tulipanerne. Jeg synes, at de er særlig smukke lige før, de får deres blivende farve. Man kan næsten se kampen mellem den grønne og purpurrøde farve.


                                                   
 



















Gul er ikke lige yndlingsfarven, men de gule tulipaner så alligevel uimodståelige ud.


 

Det varer nok nogle dage, før denne gruppe tulipaner viser deres farve, men stilkene er så fine, da de er  mørkelilla.



Solens stråler gennem de spæde akelejerblade ser skønt ud. Og haven er ved at være temmelig frodig og grøn. Det er da meget godt gået allerede i april.


Nå ja, jeg var jo ikke den eneste i haven, der nød solens varme stråler...

8 kommentarer:

  1. Hej dejlige billeder. Glæder mig til at følge din have året igennem. Du har mange smukke tulipaner.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne, du skal være hjertelig velkommen ;-)

      Slet
  2. Så skønne forårsbilleder Laleh, og sikke de løgvækster du også har:-) Er også vild med at gå ud og nyde morgener, det er næsten magisk som det hele bare viser sig nu....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Jeg holder også meget af morgentimerne, især nu hvor det er ferie ;-)

      Slet
  3. Hej Laleh

    det ser da bare godt ud! Nu hvor det regner er det godt at have billederne fra igår!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  4. Ja, det har ikke været meget havetid i dag både pga regn og ikke mindst blæsevejret.
    Håber på mere havevejr i morgen ;-)

    SvarSlet
  5. Dejlige morgenbilleder af alt det friske grønne:) Når solen er på går det utrolig stærkt for tulipanerne at få farve, men heldigvis kan de stå med farven længe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Jeg glæder mig til at der kommer flere farver i haven ;-)

      Slet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)