lørdag den 19. april 2014

Vibeæg blev til påskeæg

Min dejlige, Vibeæg så så fin ud indtil igår. Jeg var så glad for den og er glad for, at jeg nåede at tage et billede af den.


I dag var det en skøn dag med masser af sol. På morgenturen rundt i haven fik jeg øje på en koloni af liljebiller langt væk fra liljerne på en stilk af en løgplante. Jeg gik straks i gang med at mase dem, og det blev til hele 9 stykker.


Først efter min blodrus, kom jeg til at tænke på, hvad det er for en plante, de sad på. Så gik det op for mig, at det er jo min Vibeæg, hvor blomsten er fuldstændig væk og nok er blevet til billernes påskeæg.
Og de har ikke efterladt en eneste lille krumme...




8 kommentarer:

  1. Altså de små røde banditter, må ha fået sig en usædvanlig god lækkerbisken;-) Smukke vibeæg, havde engang en der kom frem ud af det blå, men den er blevet væk!

    Ps oplever du også flere spam kommentarer efter du fik koden væk? Her kom i alle tilfælde en del, lige da den var slået fra, de nåede dog ikke ud på bloggen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Jeg har endnu ikke fået spam. Du kan under indstillinger blokkere for, at anonyme kan skrive kommentarer.
      Ha' en dejlig dag

      Slet
  2. Øv med de liljebiller, men en hel blomst, det lyder voldsom, hvad med snegle?

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Lisbeth
      Jeg har jo rigtig mange snegle, så det kan jo godt være, det er dem, der er skurkene ;-)

      Slet
  3. Hej Laleh

    Ja, de lugter sig frem, billerne-
    Og beskadigede planter lugter bare mere, derfor ser man så ofte billerne samle sig ved planter sneglene har været igang med.
    Godt du fik dem alle, men nu til morgen kan der være kommet flere?

    Ha en dejlig påskedag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Jeg skal nok holde øje med stilken ;-)

      Slet
  4. Øv! Her er det mine tulipaner, det er gået ud over, men det er nu nok noget større dyr, som har været i gang. De plejer ellers kun at gå på rov i udkanten af haven, men i år har de været helt inde ved huset - synes, da ellers der er grønt nok til dem i år alle mulige andre steder.

    SvarSlet
  5. Hej Frede
    Ja det lyder til, at det er rådyrene, der har fået sig en lille snack. Det er ikke sjovt, at se blomsterne forsvinde på den her måde ;-)

    SvarSlet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)