torsdag den 10. april 2014

Japanese Rose

Det er ikke længe siden, jeg har vist billeder fra Ranunkelbusken Kerria japonica 'Pleniflora, men nu gør jeg det igen!








Den står nu i fuld flor og spreder varme og glæde, især på de dage, hvor det endnu er lidt mørkt og koldt. Jeg håber, at I kan tåle lidt flere billeder fra den her dejlige busk, der lyser op midt i vores have. 






Den kommer oprindelig fra Kina og Japan. Derfra kommer det engelske navn, Japanese Rose. Endvidere er det fordi den hører til rosaceae familien. For én der er så vild med roser, som jeg er,  lyder det engelske navn meget smukt og tiltalende.




Den er så fin med sine "guldperle" knopper, der danser let i vinden. Når de folder sig ud, er blomsterne fyldte, dog stadig på en let måde.



Bladene er også små og lette, ligesom grenene der er frisk grønne og spinkle og får et let kaskadelignende fald.





 Det er så svært at vælge billeder fra, så derfor lidt flere billeder....



God aften

2 kommentarer:

  1. Hej Laleh
    Så fandt jeg dig. Ja det er en smuk busk, men jeg holder mig fra den, for den breder sig med rodskud, det bryder jeg mig ikke om. Ved samme lejlighed melder jeg mig som fast læser hos dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Det er hyggeligt, at du vil læse med. Ja, den breder sig med rodskud. Jeg har prøvet, at begrænse skaden ved at grave en bedafgrænser omkring den. Det virker delvis, men jeg fjerner stadigvæk rodskud to gange om året.

      Slet

Hej
Tak fordi du vil kigge med i Blomsterland. Læg endelig en besked. Jeg bliver altid glad for at høre fra dig. Jeg læser alle kommentarer og er glad for, at du har givet dig tid til det. Jeg har valgt ikke at kommentere på min egen blog med mindre, der bliver spurgt til noget specifikt. I stedet vil jeg bruge tiden på at glæde andre bloggere ved at kommentere deres indlæg.
Håber du kunne lide det, du har set ;-)